خانه / شبکه های اجتماعی / هفت اشتباه در شبکه های اجتماعی

هفت اشتباه در شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی

هفت اشتباه در شبکه های اجتماعی 

استفاده از شبکه‌های اجتماعی یکی از مهمترین اصول اساسی کسب و کار های اینترنتی  مخصوصا فروشگاه های اینترنتی است، در این مطلب هفت اشتباه همراه با راه‌حلی برای آن معرفی‌شده که همواره باید مراقب باشید مرتکب آنها نشوید.

ارسال هرزنامه برای مخاطبین

اشتراک‌گذاری محتوای تکراری و تبلیغ بیش‌ازحد آنها یا محتوایی که نامرتبط با فعالیت آنها هستند موجب مأیوس کردن مخاطبین شما، از دست دادن تائید مخاطبین و دنبال کنندگان شما می‌شود. حتما توجه داشته باشید که چه نوع محتوایی بیشتر از بقیه موردپسند مخاطبین شما هستند. توجه کنید که در چه ساعتی اغلب فعالیت بیشتری دارند و چه محتوایی از طرف شمارا بیشتر برای دوستان خودشان به اشتراک می‌گذارند.

 

عدم توجه به ابزارهای مدیریت

شبکه‌های اجتماعی به‌طور کلی بسترهای بسیار وقت‌گیری هستند و اگر در اشتراک‌گذاری محتوا در آنها زیاد عجله کنید، این عجله می‌تواند موجب از دست رفتن فرصت‌ها یا رخداد اشتباه‌های غیرقابل جبرانی شوند.

ابزارهای مختلفی در این بین هستند که می‌توانند برای مدیریت این شبکه‌ها به شما کمک کنند که یکی از این ابزارها Hootsuite است که از طریق آن قادر به برنامه‌ریزی انتشار خودکار محتوا و مدیریت هشتگ ها شوید.

 

استفاده از زیرساخت‌های نامرتبط

بسیاری از کسب‌وکارها دچار اشتباه استفاده و انتشار محتوا در تمامی شبکه‌های اجتماعی می‌شوند، حتی برخی از شبکه‌هایی که هیچ ارتباطی با صنعت یا نوع کسب‌وکار آنها ندارند. شما مخاطبین خود را بهتر از هر شخص دیگری می‌شناسید، بنابراین در این رابطه باید دست به تحقیق بزنید تا قادر به تعیین نوع شبکه مناسب برای مخاطبین و صنعت خود باشید.

 

 

عدم بازخوانی محتوا قبل از انتشار

عدم توجه به محتوایی که از طرف کسب‌وکار شما منتشر می‌شود می‌تواند تأثیری منفی بر ذهنیت مخاطبین نسبت به برند شما داشته باشد. بنابراین حتما باید قبلاً از اشتراک‌گذاری محتوا اقدام به بازخوانی چندباره آن حتی توسط افرادی غیر از خودتان بکنید.

 

انتشار محتوایی که هماهنگ با برند شما نیست

حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی باید بازتابی از برند شما و معرف چگونگی تمایل شما نسبت به شناخت مشتریان از این برند باشد. توجه داشته باشید که هر چیزی را که از طریق این شبکه‌ها منتشر می‌کنید، از این رویکرد حمایت کند، که البته شما محتوای منتشرشده از طریق آنها هم می‌شود.

 

دعوت از انتقاد دیگران

دعوت و به عبارتی تحریک دیگران به انتقاد از شما در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار خطرناک و به‌نوعی مرگبار برای برند شما باشد. نمونه‌ای بارز از این مورد می‌تواند جلسه پرسش و پاسخ زنده‌ای باشد که شرکت گاز انگلستان دقیقاً در روزی برای مشتریان خود در شبکه توئیتر ترتیب داده بود که در آن روز قیمت گاز به‌صورت سراسری افزایش پیداکرده بود. درنتیجه این کار، شرکت و سیاست‌های آن همه و همه مورد شدیدترین انتقادات و بازخورد منفی از سوی مردم به‌صورت علنی در برابر دید همگان قرار گرفت.

 

عدم نظارت بر کسی که حساب‌های شمارا کنترل می‌کند

به‌دقت بررسی کنید و ببینید چه کسانی به حساب‌های کاربری برند شما در شبکه‌های اجتماعی دسترسی دارد و آنها را کنترل می‌کند، تا از این طریق قادر به حمایت و پشتیبانی از برند خود باشید. قرار دادن کنترل در دست افراد اشتباه می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به‌عنوان مثال زمانی که شرکت HMV در سال ۲۰۱۳ اقدام به تعدیل ۶۰% از نیروهای خود کرد، با جریانی از توئیت های مختلف روبرو شد که شرح تمام ماجرا را با جزئیات در شبکه توئیتر منتشر می‌کرد، که منجر به واکنش شدید از طرف عموم مردم شد. بعدها مشخص شد که این سازمان کنترل حساب توئیتر خودش را به عهده فردی به‌عنوان یک کارآموز گذاشته بود.

منبع : http://ibazaryabi.com

درباره ی ایمان حیدری

به تولید محتوا مناسب با هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کار های اینترنتی علاقمندم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *