خانه / بهینه سازی سایت / راهکارهای بهینه‌سازی محتوا برای ترافیک بیشتر

راهکارهای بهینه‌سازی محتوا برای ترافیک بیشتر

راهکارهای بهینه‌سازی محتوا برای ترافیک بیشتر

راهکارهای بهینه‌سازی محتوا برای ترافیک بیشتر

محتوا یکی از موثرترین فاکتورهای رتبه‌بندی جستجوی وبسایت است که باید قابل درک، مرتبط و دارای کیفیت بالا باشد. محتوای یک صفحه می‌تواند موقعیت وبسایت را در نتایج جستجو تعیین کند و از طرف دیگر باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب می شود، همچنین در تاثیر محتوا در سئو وب سایت نیز هیچ شکی وجود ندارد. محتوای بهینه ‌شده نقش اساسی برای دیده شدن آنلاین سایت شما دارد و سطح ترافیکی که به سمت وبسایت شما می‌آید را تعیین می‌کند. هدف نهایی از بهینه‌سازی محتوا برای موتور جستجو افزایش ترافیک برای سایت‌های هدف است از این رو فروش بیشتری را در دراز مدت منجر می‌شود. در این مقاله روش‌های بهینه‌سازی محتوا برای سئو  بیان می‌شود.

موتورهای جستجو و افراد عناوین را دوست دارند؛

عناوین در یک نوشته، محتوا را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند. عناوین به چشم افراد استراحت می‌دهند و به افراد کمک می‌کند نوشته را برای یافتن مرتبط‌ترین بخش مورد نظر خود بررسی کنند. موتورهای جستجو همچنین از اطلاعات عنوان متوجه می شوند که صفحه در مورد چیست.
به طور طبیعی عناوین باید حاوی کلمات کلیدی باشند که شما می‌خواهید برای آنها رتبه داشته باشید. با این حال توصیه نمی‌شود که از تکرار کلمات کلیدی با دفعات بالا (keyword stuff) در عناوین استفاده کنید. به جای آن از واژگان مرتبط با کلمه کلیدی خود استفاده کنید و کلمات کلیدی دم بلند را به بخش های مهم تفکیک کنید و هر بار قسمتی از آن را در عناوین به کار برید.

 

ویژگی Featured Snippets Rock گوگل

بهینه‌سازی محتوا
بهینه‌سازی محتوا

Featured Snippets ویژگی جدیدی است که گوگل راه‌اندازی کرده است؛ بدین صورت که خلاصه‌ای از پاسخ عبارت مورد جستجوی کاربر را در بالای نتایج جستجو نشان می‌دهد. این پاسخ از یک صفحه وب منتشر شده و شامل عنوان صفحه و URL است. زمانی که بر روی یکی از این سؤالات کلیک می‌کنید شما بخش کوچکی از سایت را دریافت می‌کنید که گوگل فکر می‌کند پاسخ سؤال شما خواهد بود. این پاسخ‌ها معمولا از سایتی در ۱۰ صفحه اول جستجوی گوگل گرفته می‌شوند که دارای جایگاه برتر هستند. بنابراین باید تلاش کنید عنوان ایجاد شده مرتبط با سؤالی باشد که هر شخص با استفاده از آن کلمه کلیدی خواهد پرسید. از این رو باید محتوای خود را مرتبط با سؤال بهنیه کنید. عناوین نیاز دارند یک کلمه کلیدی مرتبط با اسنیپت داشته باشند. موردی که باید به یاد داشته باشید این است که پاسخ‌ها باید کوتاه باشند. این کوتاهی باید پاراگرافی با ۱۰۰ تا ۲۰۰ کلمه باشد که پاسخ سؤالات به اختصار دیده شود.

بهینه‌سازی تصاویر

زمانی که محتوای شما شامل تصویر است نامگذاری عکس باید طوری باشد که حاوی کلمات کلیدی باشد. علاوه بر این فیلد متنی باید حاوی توضیح کوتاهی از عکس باشد. علی‌رغم اینکه گوگل دارای جستجوی تصویری خوبی است اما همچنان وابسته به تگ‌های عنوان و alt است تا به خزنده موتور جستجو بگوید چگونه تصویر و ویدئوی مقاله مرتبط با محتواست. هم نامگذاری تصویر و هم تگ‌های alt کمک می‌کنند که رتبه‌بندی صفحه ارتقا یابد. با این حال نباید از کلمات کلیدی با تکرار زیاد (keywords stuff) در توضیح عکس استفاده کرد؛ فقط یک نام مناسب و مرتبط برای کاربران هدف خود بنویسید. به طور مطلوب تصویر، محتوا و تگ‌ها باید هماهنگ باشند تا گوگل بتواند ارتباط قوی بین آنها ایجاد کند. در صورتی که تصویر یا ویدئوی موجود در محتوا بیش از حد نامرتبط باشد کمک به سئو نخواهد کرد.
محتوا به صورت ویدئویی در حال رشد است. ویدئوها اغلب دارای عناوین و زیرنویس‌های توصیف کننده محتوای ویدئوست، بنابراین نیاز است که با متن هماهنگ باشند. به طور کلی ویدئو، عناوین و زیرنویس‌ها و محتوا همه باید یک چیز را بگویند و آن چیزی است که موتورهای جستجو بدان توجه می‌کنند.

لینک‌دهی داخلی و لینک‌های خارجی

هر زمان که لینکی را اضافه می‌کنید، باید از خود بپرسید که آیا خواننده بر روی آن کلیک می‌کند؟ لینک‌های داخلی همیشه باید مرتبط با محتوای سایت شما باشند که به طور طبیعی دنبال کند آنچه را که خواننده در حال حاضر به دنبال آن است. پریدن خواننده بر روی مقاله غیر مرتبط با لینک‌دهی بی‌ربط مطمئنا باعث خواهد شد که آنها بر روی سایت شما نمانند. ساختار لینک دهی داخلی قوی کمک خواهد کرد که افراد طولانی‌تر بر روی وبسایت بمانند و آن چیزی است که گوگل بدان توجه می‌کند؛ بنابراین از لینک‌های بی معنی اجتناب کنید. لینک‌های داخلی برای هدایت‌بری کاربر (user navigation)، ایجاد معماری سایت و ارتباط لینک‌ها مفید هستند.
اغلب موتورهای جستجو صفحات و سایت‌ها را از طریق لینک‌ها کراول می‌کنند. لینک‌های داخلی نه تنها کمک می‌کنند موتورهای جستجو محتوا را کراول کنند، همچنین کمک می‌کنند ارتباط با کلمات کلیدی از طریق استفاده از انکرتکسته‌ها برقرار شود. علاوه بر این لینک‌های خارجی ارتباط و اعتماد ایجاد می‌کنند، بنابراین شانس رتبه‌دهی بالا افزایش می‌یابد. در صورتی که محتوای شما لینک‌دار نیست، موتورهای جستجویی مانند گوگل صفحه شما را در رتبه بالایی قرار نمی‌دهند و در نتیجه محتوا ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت نخواهد کرد.
به آنچه که در این مقاله از وب ۲۴ بیان شد توجه کنید و بر روی محتوای وبسایت خود نگاهی بیندازید. آیا در پست‌های خود این موارد را رعایت کرده‌اید؟ اگر نه با این تغییرات ساده می‌توانید رتبه‌بندی خود را افزایش دهید. همچنین استراتژی محتوایی که تولید می کنید و هدفی که دارید بسیار اهمیت دارد، همواره سعی کنید مطالب را به ترتیب خاصی در سایت ایجاد نمایید و کاربر را از مرحله ای به مرحله دیگر سوق دهید تا بتوانید با محتوای شما ارتباط برقرار کند و نهایتا برای تولید محتوای خود هدف ایجاد کنید.

 

 

منبع: www.web24.ir

درباره ی ایمان حیدری

به تولید محتوا مناسب با هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کار های اینترنتی علاقمندم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *