خانه / بازاریابی مجازی / بازاریابی در فیسبوک

بازاریابی در فیسبوک

بازاریابی فیس بوک

بازاریابی در فیسبوک

به نظر شما آنچنان که بسیاری از جوانان ادعا می‌کنند، فیسبوک دیگر یک شبکه مرده است؟ یا آنچنان که مارک در چند هفته گذشته گفت آمار بازدید از آن در طی یک روز از یک میلیارد نفر گذشته است؟

 

در این مطلب راهکارهایی را برای شما معرفی می‌کنید در رابطه با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شبکه فیسبوک برای کسب‌وکار اینترنتی و فروشگاه اینترنتی خودتان تا در آینده نه‌چندان دور که شرایط استفاده از تبلیغات آن در ایران هم آسان‌تر می‌شود، از آن به‌عنوان ابزاری برای رونق بیشتر کسب‌وکار خود بهره ببرید.

شاید شما هم به عنوان بازاریاب فروشگاه اینترنتی تاکنون زیاد شنیده باشید که فیسبوک در حال مرگ است یا دیگر قدیمی شده یا بالاخره نوبت کنار رفتن این هم می‌رسد و بسیاری دیگر از این صحبت‌ها . . . اما با داشتن ۱٫۵ میلیارد کاربر فعال در طول ماه مطمئنا این شبکه به این زودی کنار نرفته و تغییرات بسیار زیادی را جهت تغییر در منحنی عمر آن شاهد خواهیم بود. از طرف دیگر تبلیغات و بازاریابی در فیسبوک حوزه و صنعتی بسیار متفاوت و گسترده است که به هیچ‌وجه قابل پوشش دادن در یک مطلب نبوده و هرکسی توان و شرایط اظهارنظر در مورد آن را ندارد. البته در این رابطه توسط کارشناسان مختلف این حوزه بایدها و نبایدهای بسیاری زیادی مطرح‌شده که سعی کردم در این مطلب ۱۰ مورد از برترین‌های آنها را برای شما مطرح کنم.

 

ابتدا توجه شما را به اطلاعاتی ساده و اما کوتاه در رابطه با این شبکه جلب می‌کنم:

۱- در هر ثانیه ۵ پروفایل(نمایه) جدید در این شبکه ایجاد می‌شود.

۲- ۳۰ میلیون کسب‌وکار مختلف در دنیا وجود دارند که حداقل یک صفحه برای ارتباط با مخاطبین خود در این فضا ایجاد کرده‌اند.

۳- ۲۳۴ میلیون دلار کالا و کادو از طریق لینک‌های این شبکه در فصل دوم سال ۲۰۱۴ خریداری‌شده است.

۴- هر روز ۱ میلیون جستجو از طریق این شبکه انجام می‌شود.

۵- ۱٫۴۹ میلیارد کاربر فعال در طی هر ماه از این شبکه استفاده می‌کنند.

 

 

۵ باید غیرقابل چشم‌پوشی برای ارتقاء کسب‌وکار خودتان از طریق این بستر:

 

۱- محتوای دست‌اول منتشر کنید: مخاطبین شما می‌خواهند بدانند چه عاملی موجب منحصربه‌فرد بودن شما نسبت به رقبای شما می‌باشد.

۲- برای خدمات مشتریان ارزش قائل شوید: مشتریان خوشحال مشتریانی هستند که به نزد شما باز می‌گردند. شرکت‌هایی که خدمات مشتری برایشان ارزش دارد، در پاسخ‌گویی مناسب به مشتریان خیلی سریع عمل می‌کنند، خصوصاً در زمینه شبکه‌های اجتماعی.

۳- یک استراتژی برای خود ایجاد کنید: محتوای بسیار مناسب بصورت مرتب و هدفمند منتشر کنید. از اطلاعات آماری فیسبوک در رابطه با صفحه خود ببینید مخاطبان شما در چه ساعاتی بیشتر فعالیت دارند و برنامه انتشار محتوای خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

۴- از مخاطبین خود بازخورد دریافت کنید: اگر قصد ارتقاء و بهبود خدمات و محصولات خودتان را دارید، از آنها سؤال بپرسید و بطور فعالانه به نظرات آنها گوش‌داده و از آنها استفاده کنید. دریافت بازخورد در این محیط ساده است: می‌توانید یک باکس نظرخواهی در مورد خودتان و . . . بر روی صفحه اضافه کنید، به نظرات پاسخ دهید، یک نظرخواهی برگزار کنید و . . .

۵- اطمینان داشته باشید: درخواست از مخاطبان به طور مستقیم برای لایک کردن پست‌ها یا اشتراک‌گذاری محتوای شما یا انتشار محتوایی تحریک‌کننده برای دریافت لایک بیشتر بصورت روشن و صریح از طرف فیسبوک منع شده است. چرا اگر محتوای خوب و با ارزشی را منتشر کرده باشید، مخاطبین شما بطور خودکار از اشتراک‌گذاری با دوستان خود خوشحال خواهند شد.

 

۵ نباید غیرقابل چشم‌پوشی برای ارتقاء کسب‌وکار خودتان از طریق این بستر:

 

۱- استفاده از اطلاعات آماری ارائه شده توسط فیسبوک را فراموش نکنید: بازاریابی از طریق این بستر نیاز به فعالیت مستمر دارد. استفاده از این اطلاعات آماری به شما کمک می‌کند تا بخوبی متوجه شوید که محتوای شما به چند نفر نشان داده شده است، چند نفر بر روی لینک منتشر شده شما کلیک کرده‌اند و چند نفر با آن ارتباط برقرار کرده‌اند.

۲- تنها از اعداد استفاده نکنید: استفاده از تعداد لایک های دریافت شده به‌عنوان معیاری برای موفقیت شما تنها موجب گمراهی شما می‌شود. میزان دیده شدن، تعامل و ارتباط مخاطب و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری تنها معیارهایی هستند که باید به آنها توجه داشته باشید. تنها بر نیاز مخاطبین خود تمرکز داشته باشید و توجه داشته باشید که اندازه صفحه شما اصلا اهمیت ندارد.

۳- نفروشید: تبلیغات بر روی فیسبوک را به بخش تبلیغات فیسبوک واگذار کنید. فیسبوک بر اساس سیاست‌های خود آن دسته از محتوایی را که مخاطبین را تشویق و ترغیب به خرید محصول یا خدمتی بکنند، اپلیکیشنی را نصب کنند و یا . . . جریمه می‌کند.

۴- انتشار محتوای خود را خودکار نکنید: آن را شخصی‌سازی کنید! مردم اصلاً تمایل به برقراری ارتباط با ربات‌ها ندارند.

۵- هرزنامه منتشر نکنید: این بدترین کاری است که در این محیط‌ها می‌توانید انجام دهید. فقط در یک کلام می‌گویم، دست از این کار بردارید.

 

درباره ی ایمان حیدری

به تولید محتوا مناسب با هر کسب و کاری مخصوصا کسب و کار های اینترنتی علاقمندم

همچنین ببینید

کمپین تبلیغات اینترنتی

اهمیت کمپین های تبلیغات دیجیتالی

اهمیت کمپین های تبلیغات دیجیتالی امروزه دنیای دیجیتالی درتمامی جنبه های زندگی و کار افراد …

2 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *